Національна культура виступає важливим чинником державотворення та консолідації української нації. Ефективне використання здобутків національної культури сприяє гармонізації суспільного життя, міжетнічних контактів, цивілізаційному поступу.
Історія культури посідає одне з чільних місць у системі розвитку суспільства й формування національної свідомості, оскільки економічний та соціальний розвиток неможливий без духовного прогресу, який спирається на культурну самобутність народу. Тому вивчення сутності, ролі та визначальних етапів еволюції української культури є невід’ємним елементом освіти у вищій школі.
Предмет навчальної дисципліни: історичний розвиток української культури.
Мета вивчення дисципліни полягає в ознайомленні студентів з основними тенденціями та результатами розвитку української культури від найдавніших часів до сьогодення, визначенні її зв’язку з соціальними, політичними, цивілізаційними, побутовими, мистецькими явищами і процесами.
Завданням курсу є:
– засвоєння понять, термінів, імен та назв, що співвідносяться з культурологічним мисленням;
– виявлення історичних витоків національної культури;
– ознайомлення з етапами розвитку української культури та основними їх ознаками;
– виявлення напрямів національно-культурного відродження;
– визначення місця й ролі української культури у світовому культурному процесі.
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:
–- понятійно-категоріальний апарат;
– основні соціально-історичні й культурологічні напрями розвитку української культури та мистецтва;
– сутність матеріальної та духовної культури;
– роль культурних процесів у формуванні особистості й держави;
– закономірності історичного розвитку української культури.
Студенти повинні вміти:
– використовувати отримані знання для аналізу тих чи інших явищ культури;
– орієнтуватися в соціально-історичних й культурологічних напрямах розвитку української культури та мистецтва;
– орієнтуватися в сучасних культурних тенденціях;
– оперувати ціннісними і критичними оцінками у культурній і професійній діяльності;
– формувати особисту творчу уяву та культуру мислення.