Автор курсу: доктор мистецтвознавства,професор Редя В.Я.
Курс «Сучасне музикознавство: історія, теорія, практика» спрямований на стимулювання активного, творчого, самостійного та професійного мислення магістрантів, формує професійні вміння та навички, підвищує їх загальний культурний рівень.
Мета курсу – підготувати майбутніх фахових музикознавців до самостійної діяльності в науковій і прикладних сферах музикознавства, сформувати в них уміння застосовувати набуті знання в галузях прикладного музикознавства.
Завдання курсу:
– сформувати розуміння майбутніми фахівцями-музикознавцями предмету та спектру проблемних зон музикознавства як науки;
– сформування уявлення про міждисциплінарні зв’язки в галузі теорії й історії музики;
– оптимізувати знання з історії та теорії музики в контексті сучасної гуманітарної науки;
– опанувати провідні музично-історичні концепції минулого та сучасності;
– усвідомити сучасні теорії музично-історичного процесу;
– ознайомитися з новітніми методиками опрацювання джерелознавчих матеріалів;
– набути практичний досвід з музично-критичної та лекторської діяльності.
У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:
- історію становлення науки про музику, етапи її еволюції;
- основні закономірності музично-історичного процесу у соціокультурному контексті;
- сучасні наукові концепції у галузі теорії музично-історичного процесу;
- сучасні наукові погляди на теорію стилів та проблему спадкоємності;
- провідну проблематику досліджень сучасних вітчизняних музикознавців;
Студенти повинні вміти:
- визначати основні риси музичних жанрів та стилів, їх приналежність до певного напряму, прояви у конкретному музичному творі;
- аналізувати музичний твір у широкому історико-стилістичному контексті;
- вільно орієнтуватися у сучасному музичному процесі;
- працювати з музичними та історичними джерелами (друковані видання, рукописи, епістолярна спадщина тощо);
- володіти навичками написання критичної роботи в основних жанрах музичної критики (анонс, анотація, кореспонденція, інтерв’ю, рецензія, нарис, портрет, проблемна стаття);
- вміти провести тематичний концерт з анотаціями, розробити сценарій лекції-концерту, підібрати відповідні музичні ілюстрації;
- уміло застосовувати набуті знання та вміння у власній професійній діяльності.